דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהל עסקים או כלכלה - מה כדאי ללמוד ? 

מאת    [ 23/10/2008 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 11148 פעמים ]

מנהל עסקים או כלכלה- מה כדאי?

החלטתם להתחיל ללמוד, אך אינכם בטוחים לחלוטין מהו הכיוון המדויק שלכם: אתם בעלי חוש עסקי מפותח, מתעניינים בנעשה בזירות המסחר הבינלאומיות וחולמים להשתלב בעמדות מפתח במשק? לימודי כלכלה או לימודי מנהל עסקים הם כנראה התשובה בשבילכם. איך תדעו מה מתאים לכם יותר, ומה בכלל ההבדל בין שני התחומים? על כך במדריך שלפניכם...

האם ניתן לשלב לימודי מנהל עסקים עם לימודי כלכלה

לשני התחומים הנ"ל יש הרבה במשותף, ולכן לא מפתיע כי לימודי מנהל עסקים מציעים גם התמחות בכלכלה. (לצד התמחויות נוספות כמו ניהול, מימון, שיווק ועוד). המעוניינים ללמוד מנהל עסקים שהינם בעלי אוריינטציה לתחומי הכלכלה יוכלו לבחור להתמקד בלימודיהם בתחום הכלכלה מתוך אוריינטציה עסקית ניהולית.

כך או כך- לשני מקצועות הלימוד נושאים רבים משותפים ועל כך, בהמשך.

תחומי לימוד משותפים

בין אם תבחרו לימודי כלכלה או לימודי מנהל עסקים אתם עתידים ללמוד לא מעט מקצועות המשותפים לשני התחומים: שיווק, מימון וסטטיסטיקה הינם חלק קטן מרשימה שלימה של מקצועות שמטרתם לחשוף אתכם לעולם העסקים והכלכלה ולהקנות לכם מושגי יסוד מהותיים. צפו ללא מעט מפגשים והרצאות משותפים לשני החוגים...

למי מתאימים לימודי כלכלה?

לימודי כלכלה הינם לימודים תובעניים במיוחד, ולא כולם זוכים לסיימם בהצלחה. הלימודים מעניקים כלים לניתוח סוגיות ברמת ארגון, יחיד ומשק, ופתרון בעיות בתחומי העסקים הממשל והאקדמיה. לימודי כלכלה הינם תחום לימודים ותיק המשתייך למדעי החברה. מסיימי הלימודים בהצלחה זוכים להשתלב במשרות בעולם הבנקאות הכלכלה והמסחר, והמצליחים והאמיצים שבהם אף מפתחים קריירות כעצמאים.
לימודי כלכלה מזמנים לסטודנטים מפגש עם נושאים מהותיים וחשובים כמו מיקרו כלכלה, מאקרו כלכלה, היצע וביקוש, מתמטיקה, מימון, שיווק, הקצאת משאבים, תורת המשחקים ועוד. אם אתם חולמים לפתח קריירה בעולם העסקי הבנקאי או זירות המסחר הבינלאומיות- לימודי כלכלה הם התשובה עבורכם.

למי מתאימים לימודי מנהל עסקים?

בניגוד לתחום הוותיק אליו משתייכים לימודי כלכלה, לימודי מנהל עסקים הינם תחום צעיר יחסית. בעבר הוצעו לימודי מנהל עסקים רק כלימודי המשך לתואר שני, אך בשנים האחרונות נפתח התחום גם ללימודי תואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות השונות.
בכפר גלובלי ההולך ומתפתח, הולכות וגדלות גם האפשרויות הטמונות בתוכו. בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית ברמת המודעות העסקית בארץ ובעולם, והדרישה לאנשי ניהול בכל התחומים גדולה מאי פעם. לימודי מנהל עסקים מכשירים אנשי ניהול בכל תחומי הניהול העסקי (הפרטי והציבורי) ומפגישים אותם במשך לימודיהם עם מספר נרחב מאד של תחומים משיקים כמו כלכלה, ניהול, מימון, שיווק, תקשורת בינאישית וארגונית ועוד (ניתן ללמוד לימודי מנהל עסקים כחלק ממסלול דו חוגי משולב).

קצת פרטים טכניים

לימודי כלכלה כמו גם לימודי מנהל עסקים עורכים שלוש שנים. גובה שכר הלימוד תלוי במקום בו תבחרו ללמוד. אם בחרתם לימודי כלכלה או לימודי מנהל עסקים באוניברסיטה ייגבה מכם שכר לימוד אוניברסיטאי (כעשרת אלפים ש"ח בממוצע). לאלו מכם שיעדיפו לימודים במכללות פרטיות נמליץ להכין מראש את הארנק: שכר הלימוד לשנה אחת במכללות הפרטיות עומד על למעלה מעשרים אלף שקלים (תלוי במכללה). הסיבות להעדיף לימודים במכללה הן מגוונות: חלק מהסטודנטים לעתיד לא עומדים ברף הציונים האוניברסיטאי הגבוה ומתקבלים בברכה במכללות, חלקם מעדיפים לימודים באווירה אינטימית וחלקם פשוט מוכנים להשקיע את הכסף במכללות יוקרתיות.  

תוכלו לקבל פירוט מדויק יותר של הקורסים באוניברסיטאות או המכללות, ומומלץ גם להגיע לכמה הרצאות משני החוגים כדי לקבל מושג ברור יותר על הנעשה בהם. שיהיה בהצלחה...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב